Testimonio Anna Terraza | Barcelona | 25 años

A la ida:

Diuen que Bologna és una ciutat amb moltíssima vida i molta activitat. Una ciutat més petita i manejable que Barcelona, on he viscut sempre, i plena d’estudiants. Una ciutat amb molta activitat cultural, moviments alternatius i teixit social. Tinc moltes ganes de descobrir-la.

Els pròxims quatre mesos seré a Bologna amb una beca de la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya, gestionada per l’Associación Mundus, treballant en una entitat que gestiona cases de segona acollida per a persones que han demanat asil a Itàlia. Ho visc com una gran oportunitat, tan a nivell professional com personal.

Com a sociòloga, he treballat abans en l’àmbit de la investigació social, però fa temps que tinc ganes de fer un canvi i dedicar-me a la intervenció social, un camp en el qual no he treballat mai. Aquesta experiència representa l’oportunitat de poder provar la sociologia aplicada i la intervenció social, de descobrir nous camps i saber si m’agraden i d’adquirir una nova experiència professional que després em pugui ajudar a trobar feina en aquest àmbit. A més, espero tornar parlant l’italià, un gran repte que em fa molta il·lusió, però que costarà un gran esforç.

Per altra banda, a nivell personal marxar a Bologna és també l’oportunitat de poder viure pel meu compte i de descobrir una nova ciutat i, sobretot, noves persones. M’encanta viatjar, però hi ha una part de les ciutats que només la descobreixes quan hi vius: aquesta és la Bologna que vull conèixer.

Anna Terraza | Barcelona